Re: software raid resize partitionsstørrelse

On Thu, 2004-07-22 at 23:12, Lars Riisgaard Ribe wrote:

> Jeg har nu stoppet mit array ( mdadm --stop /dev/md0 ) og forsøgt at
> lave et nyt device oveni (mdadm --create --verbose /dev/md0 --level=5
> --devices=4 <devices> ), men i /proc/mdstat får jeg nu at vide, at den
> betragter den nye disk som et spare til mit gamle array og den er nu ved
> at gendanne den. Problemet er blot, at størrelsen af array'et er blevet
> ca. 10 M mindre pr. partition.

Hmm - kunne det passe med at den er i færd med at gøre det kørende raid5
array mindre, - dvs tilpasse de kørende drev til kun at have den mængde
data som der er på den nye disk, for at kunne bruge den som spare ?

Hvis dét er hvad der foregår, så kan man jo tilsyneladende godt ændre på
størrelsen..

Måske man kan 'forfremme' et spare drev til et aktivt..

--
/Kenn