Posgresql dump og restore?

Jeg har en halv-stor database i Postgresql som jeg gerne vil have lavet
en kopi af .. jeg dumpet den med:

pg_dump -Uuser database | gzip > database.sql.gz

Men jeg vil gerne gendanne den i en ny database og ikke i den den er
kommet fra, men backuppen indeholder tilsyneladende information der gør
at den kun vil restores i samme database som den er eksporteret fra.

Hvorledes får man nemmest lavet et hurtig kopi af en postgresql
database, så man har noget at arbejde temporært på?

Hvad gør man egentligt når man udvilker på en database der er blevet så
stor at en temporær kopi er uhåndterlig?

--
./Jesper Krogh, jesper@xxxxxxxx
Jabber ID: jesper@xxxxxxxxxxxx

Follow ups