Re: skype - lyden "hakker"

Atte André Jensen wrote:

Mao: Hvorfor skal en alm winbruger vælge musimi istedet for skype?

- Man kan bruge en rigtig telefon. I praksis bruger man ikke sin computer til at modtage opkald på.

- Musimi bruger SIP, som er en standard. Dvs hvis man bliver træt af Musimi kan man skifte til fx Telefin.

- Musimi arbejder på et åbent telefonnet. Dvs man kan gratis ringe til andre VoIP udbydere. Musimi har peering med eller er ved at sætte peering op til: FreeWorldDialup, Sipgate, Telio, Sipphone, Gossiptel, at43.at, iphone.at, Magrathea, Netzquadrat, e-fon.ch

Når Musimibrugere og Skypebrugere ikke kan ringe gratis til hinanden er det fordi Skype er lukket. Det alene synes jeg er grund nok til at vælge Musimi.

>For skype:
>* har mange brugere og får sansynligvis rigtig mange flere end musimi om 1/2-1 år

Det tror jeg ikke hvis man tæller Musimis peering partnere med. Der er mange der satser på SIP for tiden. Det spændende bliver hvor mange, der vil peere med Musimi, WFD osv. Især alle boligforeninger, der får IP-telefoni.

Jeg bruger heller ikke Musimi fordi jeg bruger Linux. Efter at jeg fik min Handytone adapter er det meget sjældent jeg ringer fra mine linuxmaskiner.

--
Niels