Strømstyring på den bærbare

Hejsa ML...

Har i nogen tid kørt Linux på min bærbare, så jeg har også i nogen tid savnet at vide hvor meget strøm der er tilbage på min bærbare. Dermed har jeg nærmest allerede sagt at mit problem netop er strømstyringen på den bærbare... Jeg har tjekket min manual til den og ifølge den understøtter min BIOS APM 1.2 eller ACPI 1.0, men jeg har ikke haft succes med nogen af de to strømstyringen. Jeg har i øjeblikket APM compilet som modul i min kerne 2.6.7, men hvis jeg loader det modul, får jeg blot
 APM: BIOS not found
hvilket jeg går ud fra er fordi at den ikke kender til min BIOS.
Jeg har været rundt for at forsøge at finde en opdatering til min BIOS, men det kniber godt nok lidt da min bærbare nok allerede er ved at være for gammel (BIOS er fra omkring 2000).
Under opstart skriver den noget der kan lede mig i den rigtige retning;
 62-0213-009999-0010111-071595-SIS630-1AAOG008
samt at det er en AMI BIOS af en eller anden art. Jeg har været forbi ami's hjemmeside, men uden held...

Der er vel ikke nogen der kan give mig en pointer i den rigtige retning, da jeg er sikker på at min BIOS understøtter strømstyring, og endda to forskellige slags. Google kan ikke rigtig give mig så meget hjælp og jeg har da også været forbi www.tldp.org dog uden held... Deres dokumenter er noget aldrende i det...

Takker...

Claus

Follow ups