Gentoo: LYD og fribidi dependency fejl

   Tak for godt svar!

On Wed, 11 Aug 2004 15:11:48 +0000 (UTC)
Anders wrote:

> Hvis du benytter en soundserver såsom esound eller arts findes der
> wrapperscripts der kan hjælpe flere programmer til at dele
> lydkortsdevicet. Med lidt ekstra arbejde kan alsa endda opsættes til

OK!

Men vil det sige, at mplayer eller dens driver på en eller anden
måde lægger beslag på lydsystemet også *efter* at man har stoppet
programmet?

Jeg kører ikke begge programmer på én gang, og jeg kan ikke se
nogen proces, som bruger /dev/audio. Er der en måde, man kan se
hvad der sker?

EBUILD af KDE med fribidi:

> Nej, du kan lave en "ebuild merge". qmerge er kun det sidste skridt, og
> springer install delen over.

Jamen: "ebuild merge" gen-kompilerede også, og fejlede igen.

Men NU!

Her, efter afslutning på emerge kde (output sample nedenfor),
kunne jeg køre en ebuild (sikkert også emerge) af fribidi uden
problemer, og så synes alt at være i orden.

Undtagen, at emerge -p kde siger at den ville reinstallere (jvfr.
output nedenfor). Så der må være en dependency bug, som nok burde
nævnes på Gentoo-forum med nøjagtige versionsnumre og cmd-histo.

Men det kører meget pænt, fx. kwrite på min TWM :-)

http://d-axel.dk/pub/mydesk/mykwrite.png

Endnu en gang tak for oplysningerne.

Venlig Hilsen/Donald

====================================================output_sample=========
 * Caching service dependencies...            [ ok ]

INCOMPLETE MERGE: /var/db/pkg/dev-libs/-MERGING-fribidi-0.10.4

 * Regenerating GNU info directory index...
 * Processed 233 info files.

pluto:/ #emerge -p kde

These are the packages that I would merge, in order:

Calculating dependencies ...done!
[ebuild   R   ] kde-base/kde-3.2.3

pluto:/ #

ORDFORKLARING:

fribidi står i øvrigt for "Free implementation of Unicode
bi-directional conversion algorithm" som bruges til hebraisk og
arabisk. Det er nok det mest relevante sted at bruge "inject"
(hvis man ikke lige skriver hebraisk.)