Re: Ingen Ã_Ã_Ã¥ i pine efter opgradering til SuSE 9.1 (med UTF8?)

On Tue, 31 Aug 2004 22:53:12 +0200
Janus wrote:

> TÊnkte at det måske er fordi SuSE 9.1 bruger UTF-8 som Pine ikke forstår.
> Jeg har forsÞgt at Êndre på tegntabellen i pines opsÊtning - men kan ikke
> spore nogen forskel.

Lige i første omgang at gå tilbage til iso-8859-1, latin1

i .profile og/eller /etc/profile skrives LC_CTYPE=en_US.iso88591
eller ligende.

Ved at greppe på utf-8 kan du finde alle de steder, hvor SuSE
har brugt det. Det er ret svært at rette det hele, kræver stor
akkuratesse. Nogle af filerne er symlinks til andre, så man
slipper altså lidt billigere end nedenstående.

Man kunne undre sig over at folk ikke installerer iso8859 med
yast2 eller et andet SuSE værktøj. Slå det lige op med YaST2 inden
du går over til egenhændige rettelser af configuration filer i
/etc.

cd /etc; grep -rli utf-8 .

./X11/fvwm2/system.fvwm2rc
./X11/xim
./X11/xkb/rules/xfree86.xml
./cups/cupsd.conf
./cups/cupsd.conf.y2
./init.d/rc1.d/S13kbd
./init.d/rc2.d/S13kbd
./init.d/rc3.d/S13kbd
./init.d/rc5.d/S13kbd
./init.d/rcS.d/S13kbd
./init.d/kbd
./opt/gnome/gconf/schemas/gnome-terminal.schemas
./opt/gnome/gconf/schemas/gedit.schemas
./opt/gnome/gconf/schemas/gnumeric-plugins.schemas
./opt/gnome/gtk/gtkrc.utf8
./opt/gnome/gdm/factory-gdm.conf
./opt/gnome/gdm/locale.alias
./opt/gnome/gdm/gdm.conf
./opt/kde3/share/apps/konqueror/dirtree/remote/lan.desktop
./opt/kde3/share/apps/konqsidebartng/virtual_folders/services/lisa.desktop
./opt/kde3/share/apps/konqsidebartng/entries/devices.desktop
./opt/kde3/share/mimelnk/image/x-portable-greymap.desktop
./opt/kde3/share/mimelnk/image/x-portable-pixmap.desktop
./profile.d/glib2.csh
./profile.d/glib2.sh
./profile.d/csh.utf8
./profile.d/sh.utf8