Re: "find" mystik (manglende output ved f.eks. find ./ -ctime 1)

On Fri, Sep 24, 2004 at 16:31:22 +0200, Jesper K. Pedersen wrote:

> Der må være et eller andet jeg har misforstået med "find" kommandoen på
> en kommandolinie:
>
> Hvis jeg f.eks. laver et tomt bibliotek, og derefter opretter en fil i
> biblioteket, så får jeg ingen output fra find.

> jkp@nova:~/test> find ./ -mtime 1

> Det jeg selvfølgelig gerne vil opnå, er at kunne finde filer der er
> yngre end "x dage fra nu" osv.

fra man-siden :
       -mtime n
              File's data was last modified n*24 hours ago.

Det skal måske forstås bogstavelig ?
dvs. som sidt var modificeret n*24 timer siden, i hvert fald
finder det ikke dages filer.

Ellers prøv "minut" udgaven, den ser ud til at virke hos mig:
  find ./ -mmin +0 -mmin -200

I et backupscript bruger jeg -newer i fohold til alder på en fil
med find. Det ser ud til at virke for at finde alle filer
nyere end et bestemt tidspunkt. Dvs. "timestamp" løsning
men se i Gnu "info" siderne til find (find.info er vist ikke installeret
som standard i SuSe).

...cut....
"   As an alternative to comparing timestamps to the current time, you
can compare them to another file's timestamp.  That file's timestamp
could be updated by another program when some event occurs.  Or you
could set it to a particular fixed date using the `touch' command.  For
example, to list files in `/usr' modified after February 1 of the
current year:

     touch -t 02010000 /tmp/stamp$$
     find /usr -newer /tmp/stamp$$
     rm -f /tmp/stamp$$