Re: "find" mystik (manglende output ved f.eks. find ./ -ctime 1)

Frank Damgaard <frank_sslug1@xxxxxxxxxxxx> writes:

> fra man-siden :
>        -mtime n
>               File's data was last modified n*24 hours ago.
>
> Det skal måske forstås bogstavelig ?
> dvs. som sidt var modificeret n*24 timer siden, i hvert fald
> finder det ikke dages filer.

Det skal forstås bogstavligt. SUSv3-manualsiden siger tydeligt:

     [...] In the descriptions, wherever n is used as a primary
     argument, it shall be interpreted as a decimal integer optionally
     preceded by a plus ( '+' ) or minus ( '-' ) sign, as follows:

     +n
             More than n.

             Exactly n.

    -n
             Less than n.

Det står oppe før listen over alle test-mulighederne. SUSv3 siger også
klart at ikke-hele antal dage smides væk (altså der rundes ned) og der
tælles fra hvornår find begynder og ikke fra hvornår den når til
filen.

Hvad GNU-manualsiden har jeg ikke lige lyst at slå op i. Man skal også
sikkert finde info-dokumentationen for at finde den slags præcision og
info sutter.

> Ellers prøv "minut" udgaven, den ser ud til at virke hos mig:
>   find ./ -mmin +0 -mmin -200

Her er der tydelig vis også passend plusser og minusser der giver den
rette mening jævnfør overstående.

--
 Peter Makholm     |                                              What if:
 peter@xxxxxxxxxxx |                Tanenbaum had convinced Linus that his