IMAP spørgsmål (nået til SASL/Postfix indtil videre)

Hej igen. Tak til alle dem der svarede min oprindelige mail, jeg kan se at jeg fik en hel diskussion sat i gang :)

Først vil jeg lige sige at jeg har valgt at fortsætte med Cyrus/Postfix/Mysql-løsningen.

Jeg har besluttet mig for at få tingene til at spille sammen i den rigtige rækkefølge: (1) sasl og postfix (2) postfix-smtp (3) cyrus med domain/mailboxes-info i MySql.

Jeg er kommet lidt videre da jeg fandt ud af at SASL ikke var installeret ordentligt. Jeg prøvede at installere:

libsasl2-plug-sasldb   samt
libsasl2-plug-login

Nu kan jeg telnet'e til port 25 og få server-response, før blev jeg smidt af. Måske kunnet jeg have nøjedes med eet af dem, jeg ved det ikke. Jeg synes godt der kunne have været dependencies af pågældende moduler fra libsasl2. Hvad er fidusen med libsasl2 alene hvis man ikke kan anvende det til praktisk brug? Jeg ved godt at jeg snakker om noget jeg ikke har forstand på, jeg var bare lidt frustreret :)

Jeg har et andet lille sjovt problem fra /var/log/mail/warnings:

  warning: /var/spool/postfix/etc/localtime and /etc/localtime differ
warning: /var/spool/postfix/etc/nsswitch.conf and /etc/nsswitch.conf differ

Hjælp/forklaring meget velkomment :)

PS: Har installeret high5.net/postfixadmin, tak for tippet! Gør administration lidt nemmere. Jeg er dog stadig forvirret på dette punkt for cyrus kan jo også oprette domæner/mailboxes!? Det er måske forkert at definere domæner/mailboxes i postfix!? Skal jeg vente til Cyrus fungerer? Eller skal både cyrus og postfix blot sættes op til at pege på samme mail-database i MySql? Jeg bliver nok klogere når jeg leger videre med det.

Jeg har videre et problem med MySql-forbindelsen fra Cyrus/Postfix, men det vil jeg arbejde videre med inden jeg spilder folks tid. Jeg er bange for at det kan skyldes mine problemer med at få pam_mysql installeret.
Det vender jeg helt sikkert tilbage med! :)

Mange tak for hjælpen indtil videre!

Mads Rosendahl

"Een af disse dage kommer det sgu til at virke"

Follow ups