Re: IMAP spørgsmål (nået til SASL/Postfix indtil videre)

On Tue, 2005-01-18 at 02:25 +0100, Mads Rosendahl wrote:
> [...]
> installeret ordentligt. Jeg prøvede at installere:
>
> libsasl2-plug-sasldb   samt
> libsasl2-plug-login
>
> Nu kan jeg telnet'e til port 25 og få server-response, før blev jeg
> smidt af. Måske kunnet jeg have nøjedes med eet af dem, jeg ved det
> ikke. Jeg synes godt der kunne have været dependencies af pågældende
> moduler fra libsasl2. Hvad er fidusen med libsasl2 alene hvis man ikke
> kan anvende det til praktisk brug? Jeg ved godt at jeg snakker om noget
> jeg ikke har forstand på, jeg var bare lidt frustreret :)

Jeg er ikke helt sikker paa hvad dit spoergsmaal gaar ud paa. 'libsasl2'
er blot grundlaget for sasl. Paa Debian (som jeg bruger) er man ogsaa
noedt til at installere libsasl2-modules for at faa noget
autentificerings-moduler.

Jeg har dokumenteret hvordan jeg har gjort med Debian her:

	http://razor.dk/diverse/postfix-smtpauth/

> Jeg har et andet lille sjovt problem fra /var/log/mail/warnings:
>
>    warning: /var/spool/postfix/etc/localtime and /etc/localtime differ
>    warning: /var/spool/postfix/etc/nsswitch.conf and /etc/nsswitch.conf
> differ

Da postfix koerer i en chroot (se `info coreutils chroot`), bruger den
sin egen lille systemrod i /var/spool/postfix som den selv betragter
som /. Det goeres ud fra et sikkerhedsperspektiv, da en kompromitteret
postfix saa ikke giver adgang til hele din server.

Postfix informerer dig saa om at de to filer ikke er ens paa den rigtige
rod og postfix' virtuelle rod.

Jeg kan ikke rigtig hjaelpe dig med mysql-problemerne. For noget tid
siden blev jeg gevaldigt traet af mysql til opgaven af fungere som
datagrundlag for min mailserver, og har ikke fortrudt at jeg nu koerer
paa rene hashfiler. Det er blevet *meget* lettere at administrere - og
der er tilmed *meget* mindre load paa min database.

--
Christian Jørgensen | Never make any mistaeks.
http://www.razor.dk |