Re: Oprydning efter en lidt rodet kernecompilering

> Hvis den ene går i stykker, så går de begge i stykker. Så vidt jeg kan se (jeg
> ville bare være sikker, derfor spørgsmålet), så booter de fra samme filer, så
> den sikkerhed du nævner findes reelt ikke.

Hvis den ene går i stykker går den anden ikke nødvendigvis også i stykker.
Booter fra samme fil? Grub (eller Lilo) har samme konfigurationsfil
til begge filer, ja,
men den henter hele filen fra harddisken. Hvis den ene fil skulle gå i
stykker på en
eller anden måde, så kan den anden sagtens køre videre.

Men det jeg specielt tænkte på, er nemlig, at nogle gange når man kompilerer
kerner, så kan de ikke boote, og så er det bare enormt dejligt at have en anden
kerne parat :)

Jeg har altid mindst 2 kerner, en primær, og så en nød-kerne,
som altid er den jeg fik, da jeg installerede min distribution (den booter!)
Så, fordi jeg er doven, har jeg ikke slettet de andre kerne, så jeg
har efterhånden
et par stykker...

Med venlig hilsen
Anders Søndergaard

--
Min hjemmeside begynder snart at ligne noget
http://www.anasso.dk