Emne: [NOVICE] [Fwd: Problemer med root adgang]
Fra:  "Troels Peter Schmidt" <diversity@xxxxxxxxxxxx>
Dato: Lørdag, 12/2 2005, 09:06
Til:  sslug-novice@xxxxxxxx

Kære sslughjælper

Problemer med root adgang

Jeg får fejlmelding:
en session varede under 10 sekunder. Hvis ikke du selv lukkede ned har du
problemer med installationen eller løbet tør for disk plads.

Log på med fejlsikret tilstand. **Unable to read ICE authority file :
/home/broder/.I authority

Ved at logge på som root i fejlsikret Xterminal. Jeg prøvede også at ændre
det gamle root password med succes, men det virkede ikke i gnome.

Her fik jeg gåseøjne barneproces afsluttede med status 1.

? Hvordan kan jeg få adgang til min root ?

For eksempel for at kunne mounte nye drev ?

Venlig hilsen
Troels

--- Begin Message ---

--- End Message ---