Re: Erfaringer med Samsung Spinpoint

On Wed, Mar 16, 2005 at 02:52:21PM +0100, Mogens Valentin wrote:
> Nogen der har erfaringer med Samsung Spinpoint diske mht. især
> stabilitet? Jeg har læst tests, der viste at deres write performance er
> under middel, read var nogenlunde, mens burst-read var ret god.

hdparm giver ca. 51-54 MB/s på spinpoint på både parallel
og SATA udgaverne.
Varme/strømforbrug er ca. 5-9 grader laver end tilsvarende
Maxtor i følge det tyske blad c't.
Så den lavere write-performance er måske prisen for det lavere
effektforbrug..
Men jeg er indtil videre tilfreds med mine Samsunng Spinpoint IDE og
SATA diske (bruges i desktop PC)

--
mvh Frank Damgaard  |