Re: Erfaringer med Samsung Spinpoint

Frank Damgaard wrote:
On Wed, Mar 16, 2005 at 02:52:21PM +0100, Mogens Valentin wrote:

Nogen der har erfaringer med Samsung Spinpoint diske mht. især stabilitet? Jeg har læst tests, der viste at deres write performance er under middel, read var nogenlunde, mens burst-read var ret god.

hdparm giver ca. 51-54 MB/s på spinpoint på både parallel
og SATA udgaverne.
Varme/strømforbrug er ca. 5-9 grader laver end tilsvarende
Maxtor i følge det tyske blad c't.
Så den lavere write-performance er måske prisen for det lavere
effektforbrug..
Men jeg er indtil videre tilfreds med mine Samsunng Spinpoint IDE og SATA diske (bruges i desktop PC)

Danko. Hvor længe har du egentlig kørt med dem?
Boot og stop hver dag, eller 24/7?

Jeg skal bruge den/dem til en testmaskine med udskiftelige ATA diske, hvor jeg kun behøver 10-15GB, men sådanne fåes jo intetsteds.
Samsung er stort set de eneste der laver små diske på 30GB.
Yes, I know, alle vil sige det ikke kan betale sig at købe 30GB, men de er altså stadig billigere end 80GB, og så kan man i øvrigt sige sådan om næsten alt HW: Køb noget større/hurtigere/jadajada...
Nogle gange er jeg altså nødt til at spare :-

PS: Har man 1-2 fejlfri ATA 100/133 10-15GB, så sig til (privat).
Mangler ozze 2x IBM 18.2GB 10000rpm u160 SCA diske, ligeledes til test.

--
Kind regards,
Mogens Valentin