Samba, rsync og danske tegn?

Hej Venner!

Jeg har en situation som følger: På et givent LAN har jeg en Samba server
der virker som fillager for et Windows netværk. Hver nat lader jeg rsync
foretage en kopiering af alle ændrede filer til en ekstern Linux box.
Desværre har jeg opdaget at når jeg ved genbrug af en lagret "Samba"-fil fra
den eksterne Linux box støder på æ, ø, å, Æ, Ø og Å bliver de erstattet af
underlige "erstatningstegn". På Linux boxen loades danske tegn ved boot og i
smb.conf har jeg indsat følgende: "character set = ISO8859-1" og  "client
code page = 850".
Henter jeg filerne direkte frem og tilbage mellem Samba vs. Windows
fremkommer de danske specialtegn som de skal. Problemet opstår således kun
når filerne har været ind over den eksterne Linux vha. rsync.

Hvordan tackler jeg lige det problem? Har googlet men ikke fundet noget som
virkede og jeg synes ikke at kunne finde noget om emnet på samba.org.

Venlig Hilsen
Steen :)

Follow ups