Re: Folder trigger!

On Sun, 17 Apr 2005 23:43:21 +0200
Nis <linux@xxxxxxxxxxxxx> wrote:

> Jeg leder efter en måde hvorpå jeg kan monitorere ændringer i en
> folder på! Altså om der bliver tilføjet, ændret eller slettet filer.
> Kunne bruge md5sum på foldernavn/*, men problemet er at det virker
> kun så længe der er mindste en fil i folderen og det er ikke altid
> tilfældet!
>
> Mindes på et tidspunkt noget trigger ting, i relation til SpamA, men
> kan ikke lige finde det igen.
>
> Nogen bud på hvordan det bedst gøres?

Hvis du kompilerer din kerne med inotify support (er standrard i bl.a.
nyere mandriva (tidligere mandrake) versioner) så skulle det være en
smal sag at få alt at vide om ændringer.
Beagle bruger bl.a. dette til at kunne lave live queries.

--
   Kim Schulz   | Stop Software patents before it is too late!
 Geek by nature |