Re: NForce drivere, hvilken version?

Frank Damgaard wrote:

hvilket chipsæt sidder derpå bundkortet? Nforce ?

I så fald har du prøvet med snd-intel8x0, den virker på mit MSI bundkort med Nforce4 chipsæt.

Jeg har prøvet snd-intel8x0 driverne (MandrakeLinux 10.2 finder de drivere til kortet). Men de spiller ikke rigtigt! Alsa drivere har jeg aldrig kunne få til at virke 100% ordenligt. De kan kun spille lyd fra et program af gangen i modsætning til OSS (man kan nok konfigurere sig ud af det, men hvordan har jeg aldrig fundet ud af). Desuden prøvede jeg snd-intel8x0 driveren i doom3 demo'en. Her fik jeg en utrolig dårlig lyd! Den hakkede meget og gik også for hurtigt. Man kunne ikke høre stemmerne, da de var så meget gemt i alt den anden lyd.

Men har du en konfiguration af lyden, som bare virker (jeg skal kun bruge stereo lyd, da jeg ikke har mere end 2 højtalere)? Så er jeg meget interesseret i den! Jeg kan heller ikke få NForce driveren nvsound til at virke, så jeg kan egentlig ligeså godt bruge Alsa driveren, hvis den virker efter lidt konfiguration.

Det er et NForce chipsæt (bundkortet er et Asus A8N-SLI). Såvidt jeg kan se, er det nforce4 chipsæt.

Anders