Re: En "kompakt" distro

On Fri, 20 May 2005 20:29:49 +0200
Anders wrote:

> Arh ok....
> Jeg skal jo også være færdig på på et eller andet tidspunkt :-)

Ja, det er klart; men så må du også acceptere nogle af de
kompromisser, som andre laver for dig. Du kan starte fra
"Damn Small Linux" som kan harddisk installeres og bliver til
en Debian.

What does DSL have?

XMMS (MP3, CD Music, and MPEG), FTP client, Dillo web browser,
links web browser, FireFox, spreadsheet, Sylpheed email,
spellcheck (US English), a word-processor (FLwriter), three
editors (Beaver, Vim, and Nano [Pico clone]), graphics editing and
viewing (Xpaint, and xzgv), Xpdf (PDF Viewer), emelFM (file
manager), Naim (AIM, ICQ, IRC), VNCviwer, Rdesktop, SSH/SCP server
and client, DHCP client, PPP, PPPoE (ADSL), a web server,
calculator, generic and GhostScript printer support, NFS, Fluxbox
window manager, games, system monitoring apps, a host of command
line tools, USB support, and pcmcia support, some wireless
support.

Eller du kan bruge en Knoppix-Debian (starter fra ca. 700MB) og så
skære ned på den; der kan skæres MEGET ned på den.

Jeg kan godt forstå du synes at Gentoo Portage træet er for stort,
det er der mange der synes. Det er på tide at nogen laver nogle
alternative "upatchede" træer til Gentoo. Jeg har forstået, at
FreeBSD bruger mere upatchede source pakker som grundlag ud fra
den tanke at hvis ikke udviklerne ved, hvad der er godt, så hellere
lade pakken ligge (eller lade den overgå til en anden developer.)

Måske tager jeg fejl - så må vi se om der kommer en BSD-læser
forbi her!