Re: MySQL backup

Jesper Krogh wrote:

> Du laver her en hel masse antagelser, som du ikke kan gøre..

Jeg har forsøgt at checke det, og fandt med webmin den tabel den ligger
siden i, ændrede på en side, og ganske som forventet, så blev de to filer
ændret i størelse.

> Ved du at:
> 1) Der ikke bliver skrevet til databasefilerne blot fordi der ikke
> bliver skrevet til databasen?
> 2) MediaWiki ikke har en intern cache, som den selv kunne finde på at
> flushe/putte ting i så størrelsen ikke opfører sig som du beskriver.
> Jeg kan oplyse at begge dele er tilfældet...

OK, men nytter det så bare at lave en mysqldump?
Skal jeg ikke først få MidiaWiki til at skrive sin interne cache til
databasen, for at få alle ændringer med?

Og kan man det? Hvordan?

En anden ting jeg lige kommer til at tænke på, sørger mysqldump for at der
ikke kan skrives til databasen mens den tager en backup?
Eller er det kernen som helt generelt sørger for at en fil ikke kan tilgås
af to bruger som RO og RW på samme tid?

--
Med venlig hilsen
Ivar Madsen