Re: MySQL backup

On Wed, 13 Jul 2005 19:42:34 +0200
Ivar wrote:

> Men jeg har fundet ud af at siderne ligger i
> /var/lib/mysql/wikidb/cur.MYD og .MID, så det letteste er måske
> at checke om de er nyere end x minutter, og hvis så, ja, så er
> en side opdateret siden da.

Eller også er der skrevet et eller andet andet i de filer;-)

> Jeg har prøvet at kikke på man ls, men har ikke kunnet finde
> rette kombination af options, som gør at jeg får et output som
> jeg kan bruge.

Prøv:

stat /dir/filnavn.ext |  sed -n -e 6p
Modify: 2005-06-05 03:01:23.000000000 +0200

eller tag et kig på

test fil1 -nt fil2

der giver exitcode 0 hvis fil1 er Newer Than (nt) fil2.

det er i man bash (eller ksh) at du finder den option til test -
kommandoen, som er en indbygget shell command, der bruges til at
undersøge filer og usandheder.

Så kan man jo touche en fil, når man har taget backup, og hvis så
/usr/local/mysql/data/xyz.MYD er nyere end kontrol-filen, så må
backupscriptet køre igen.

I øvrigt er jeg enig i Jesper Krogh's formaninger om at passe lidt
på med de hurtige konklusioner. Og password i et script er altså
også lige på kanten, hvis du nu fx. søger job i et sikkerhedsfirma
:-)