Re: Hvilket filsystem?

On Thursday 11 August 2005 14:20, Peter Makholm wrote:
> ext3 er ext2+jounalisering. Jounalisering er en teknologi der gør
> filsystemet mere robust hvis manskinen pludselig mister strømmen[0].
> ReiserFS har også jounalisering og yder derfor samme robusthed.

Hvordan virker journalisering? Du skriver at det gør filsystemet mere
robust,men hvorfor gør det det?

Jeg regner med at bruge ext3, da jeg har læst noget om beagle i Linux Format,
og det lyder som noget der kan være spændende at lege med. Men AFAIR så
understøtter beagle ikke ReiserFS, i følge det jeg læste.

--

        |\     _,,,---,,_       Greetings, Jens
      |,4-  ) )-,_. ,\ (  `'-'  jens@xxxxxxx
A good scapegoat is almost as good as a solution.