Re: Uarts

On Fri, Sep 02, 2005 at 02:09:36PM +0200, Anders Gnistrup wrote:

> Jeg har fundet en anden (og bedre) løsning på mit problem.
> Problemet er rigtig nok at kernen skal patches om med en UART-spefic
> kode grundet at frekvenser over 115200 _IKKE_ var defineret fra starten.
> Baud-rates over 115200 er så helt specifike for hver producent af UARTS.
> Temmeligt tåbeligt, men sådan går det når der ikke findes en standard.
>
> Anderledes forholder det sig med USB->RS232. Her er der faktisk
> defineret en de-fakto standard som de fleste rent faktisk også følger.
> Så resultatet er blevet at jeg investere i sådan en USB til RS232 ting.

så bliver det spændende om den virker med linux
jeg har prøvet to stk som ikke virker godt med linux
(og heller ikke særlig godt med windows efter min mening)
Seneste var en Sandberg USB/RS232.

Problemet er igen manglende standarder og dårlig implementering
af RS232 i USB-chip'ens firmware.
Det er ligesom kun en delmængde man kan i forhold til
en rigtig RS232 port.
Derudover er kommunikation mellem USB-chip og driver
forskellig for hver fabrikant/producent :(
(vanskeliggør linux driver)

--
mvh Frank Damgaard  |