Re: gl fejl, nvidia, xorg.

Mogens Valentin wrote:
Magnus Pedersen wrote:

Kristian Kallenberg wrote:

Jeg vil prøve at eksperimentere lidt med det.

Hvordan sikrer jeg mig at agpart og intel_agp ikke bliver loaded ?

slet dem, eller flyt dem!

Dette virker jo kun indtil kernen bliver opgraderet, er der ikke en fil hvor man kan vælge moduler fra?

Bruger det ikke selv, fordi jeg altid bygger egne kerner.
Det er ulempen ved at ikke alt er OSS. Til gengæld er jeg 99.9% sikker på vi aldrig får OSS videodrivere. Forstår egentlig godt hvorfor..

På dan anden side får vi måske/nok en OpenGL baseret X server engang.

Anyway, har du fået noget ud af de forskellige gart settings, altså med nvidia's agpgart, med kernens? Hvis modprobe viser at kernens agpgart er loaded, rmmod'er du den inden du starter X (og bruger "1" i config).
Hvis du vil bruge kernes gart, definerer du det i Xconfig'en.

Og nej, SVJH installeres Nvidia's OpenGL ikke uden en eller anden switch, men det må du have gjort, jfr. en tidligere mail.
Tag et kig i /var/log/nvidia-xxx.log og lær en masse ;)

Jeg har fjernet intel_agp modulet og smidt nvidia-agp i /etc/modules nu bliver agpgart og nvidia-agp loaded og det lader til at virke som det skal.

Mange tak for hjælpen, og tålmodigheden :)

/Magnus

--
"Ford, you're turning into a penguin. Stop it."

Douglas N. Adams (1952-2001)