problemer med rækkefølgen af loedede moduler

Debian testing, kerne 2.6.15 og udev

Fra den ene dag til den anden er der blevet byttet om på to af mine netværksinterfaces. eth1 og eth2. Før var eth2 et ieee1394 interface, det er pludselig blevet til eth1, dette gør at mit wifi er holdt op med at virke. Jeg kunne selvfølgelig bare rette diverse conf filer fra eth1 til eth2 men jeg forestiller mig det kun er et spørgsmål om tid før de bytter tilbage igen. ieee-1394 interfaces bliver lavet af et modul der hedder eth1394. Hvordan kan jeg, ud over at slette modulet, sørge for det ikke bliver loadet ved boot.

Jeg har prøvet at lave en fil med indholdet:

alias eth1394 off

i /etc/modutils/

og kører update-modules bagefter, men det gør hverken fra eller til.

Hvad gør jeg i stedet for at undgå at modulet bliver indlæst?

/Magnus
--
"Ford, you're turning into a penguin. Stop it."
	Douglas Adams 1952-2001

Follow ups