Re: mærkeligt filstørrelsesproblem på en via epia maskine

Donald Axel wrote:

Jeg forestiller mig desuden at det nok ikke kun er waste der har dette problem, det bare kun er her jeg har opdaget det. Men at det nok er noget generelt der hænger sammen med epia'ens begrænsede instruktionssæt ift en "ægte" 686 cpu.
Men jeg tager muligvis helt fejl...

Det er ikke CPU'en, men enten libc, waste, oversætteren eller shell'en,
hvis denne er involveret. Hvis det er glibc, hjælper det jo ikke at
oversætte igen.

Det mest fornuftige du og vi andre gør i den slags situationer er at
tage vores yndlings-CD og boote fra den, i mit tilfælde er det
sysresccd-0.2.19.iso

Så kan du jo teste hardware på samme måde på alle maskiner.

God fornøjelse!

Jeg havde overvejet noget lignende, men i forvejen er de to maskiner hvor det virker på den ene og ikke på den anden identiske ift. kerne, filsystem, oversætter og waste.

Men jeg vil prøve at boote på en livecd og se hvad jeg kan finde ud af den vej rundt.

Tak for input.

/Magnus

--
The flaw in your argument is that you think you're right.