Re: Xorg.conf Nvidia 9600GT Was: ubuntu/linuxmce Satelco DVB-C

[Snip]
> Vehæftede filer kan ikke lade sig gøre her på listen,
> men inden du klistrer xort.conf i et indlæg ...
> Der er også en /var/log/Xorg.0.log fil der kan være relevant at se i.
> (og måske Xorg.1.log)
>
> Du har et Nvidia 9600GT 512Mb, har du på et tidspunkt
> rodet med Nvidia's egne drivere?
> (det kan lave problemer hvis man skifter mellem Xort
> og Nvidia's X driver)

hvad er Xort eller mente du Xorg? og hvad er Nvidia's X driver?
I Linux-restrictedmodules har jeg DISABLED_MODULES="nv"
ved du om det kan spille ind?
Lige før mit login kommer for jeg et Sort skærm hvor der står NVIDIA Beta
så har bare haft iden om driverene var loaded som de skulle.

> Start evt., med at lede på http://google.dk/linux
> måske det er et der ikke er supporteret godt af Xorg.
> https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux-restricted-modules-2.6.24/+bug/231989

Vil jeg lige prøvet at se på på de links du har sendt mig.

> I ubuntu 8.10 kan man slette/omdøbe /etc/X11/xorg.conf
> og Xorg vil starte op med nogle defaults. Kan nogen gange
> være praktisk hvis installation har lavet en dårlig xorg.cong.
> (det virker ikke i ubuntu 8.04 og ældre !)
>
> lidt om xorg.conf:
Jeg bruger Nvidia-setting til at styre grafikken med og det virker ok for
mig.

[snip]