Re: Stale NFS handle

[...]
> Det er disse to forskellige inode-størrelser
> jeg tror er kommet ud af sync.

Beklager, men du har vist stadigvæk misforstået noget.

Der er kun inoder et sted og det er i superblokken i filsystemet.
En partition har ingen inode-størrelsen.

Der er altså ikke to størrelser, der kan komme ud af sync.

> Gav det mere mening? Og har jeg gættet rigtigt mht. at den information
> rent faktisk ligger i filsystemet?

Og jo kun der, da det ikke giver mening at gemme det andre steder.

dumpe2fs -h giver svaret

> Og hvad hvis fsck er compileret under en ny kerne, så den tror der er 256
> bit pr. inode, og disken er formateret med 128 bit pr. inode?

Disk formatering ? Man har ikke formateret diske i mange år.
Du opretter/formaterer et filsystem, der befinder sig i en partition på
en disk.

Mvh
Martin