Re: Upgrade Ubuntu 8->9 fejlede, dpkg er nu død, rescue mode virker

Sune Vuorela <nospam@xxxxxxxxxx> wrote in

> Nu kan jeg ikke lige huske hvilken initramfs-generator de bruger i
> ubuntu, men...

> Henviser noget i /etc til udevinfo ?  Især noget der kunne have med
> initramfs-generation at gøre ?

Det undersøgte jeg ikke

> Fejler initramfs-generationen på samme måde ?  Eller er der andre fejl
> ?

Samme fejl

> Nu når vi er i -teknik, så kan vi jo også prøve noget lidt mere
> kompliceret.
>
> Prøv at flytte update-initramfs væk og i stedet placer et shellscript
>
> #! /bin/sh
> return 0

Bortset fra at jeg ændrede "return 0" til "exit 0", så prøvede jeg
ovenstående.

> og kør dpkg --configure -a og få din opgradering kørt helt igennem,

Det virkede, der kom en helt "normal" liste af upgrades. Hvorefter

dpkg --audit

ikke gav noget output mere.

> ryk update-initramfs tilbage

Med ryk tilbage mener du nok brug den originale version. Det var i hvert
fald hvad jeg gjorde.

og kør
> update-initramfs -u -k all

Den skrev cpio fejl for samtlige kerner, jeg har installeret! Gys, ville
det nu være umuligt at genstarte? Heldigvis ikke. Jeg kan stadig starte i
rescue mode. Og nu viser dpkg --audit stadig "blank" output, dvs. OK.

Jeg kan stadig ikke starte i X. Der kommer blot lodrette streger på
skærmen.

Mvh. NKJ