Re: Upgrade Ubuntu 8->9 fejlede, dpkg er nu død, rescue mode virker

On 2009-06-14, Niels Kristian Jensen <nkj@xxxxxxxxxxxxxxxxxx> wrote:

> Det virkede, der kom en helt "normal" liste af upgrades. Hvorefter
>
> dpkg --audit
>
> ikke gav noget output mere.

Det var også planen. Vi flyttede den fejlende kommando væk og lod resten
køre igennem.

> Med ryk tilbage mener du nok brug den originale version. Det var i hvert
> fald hvad jeg gjorde.

jep.

> og kør
>
> Den skrev cpio fejl for samtlige kerner, jeg har installeret! Gys, ville
> det nu være umuligt at genstarte? Heldigvis ikke. Jeg kan stadig starte i
> rescue mode. Og nu viser dpkg --audit stadig "blank" output, dvs. OK.

Hvis u-i fejler, overskriver den ikke det eksisterende initramfs. Den
laver et nyt i en temporær fil og flytter over i ønsket filnavn.

Jeg ville nu lede efter døde symlinks på disken der hedder noget med det
filnavn din cpio ikke kan finde. Især under /sbin /etc /usr/sbin

> Jeg kan stadig ikke starte i X. Der kommer blot lodrette streger på
> skærmen.

Mon ikke vi skal have dig op i !rescue før vi kigger på det ?

Men når det lykkes, så er første bud at rykke xorg.conf væk og se om X
ikke kan autodetektere det hele.

/Sune