Re: Samle to partitioner

Thor Dekov Buur wrote:
Thor Dekov Buur skrev:
Hej sslug'ere

Jeg har to ext3-partitioner, jeg gerne vil samle til én. Den ene er tom,
og den anden indeholder data (ikke programmer kun dokumenter, musik og
lign.). Kan jeg gøre det uden at miste data? (Jeg har desværre ikke plads til data andre steder på disken i mellemtiden.)

Jeg har lagt en skærmdump af gparted på nettet: http://www.23hq.dk/tdekov/photo/4990654

Mvh
Thor

Hej igen

En lidt sen tilbagemelding, håber det går! Jeg har nået til den konklusion, at det bedste er at geninstallere hele systemer. Jeg kan lave en backup på en anden laptop.

Jeg har brug for et sidste råd på baggrund af Pouls bemærkning om swap. Min disk er ca 110 gb og ram 1gb. Hvor meget swap bør jeg så afsætte?

Swapstørrelse skal mindst være lig med RAM, så sæt 1Gb til swap; det er nok, hvis der ikke skal køre tunge jobs.
Men der er en gammel tommelfingerregel, der siger SWAP = 2 gange RAM.
Så sæt 2 Gb SWAP for at være sikker på god performance i alle tilfælde. Der er jo diskplads nok.

--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:heesche@xxxxxxxxxxx