Dell PE r410 + Debian Lenny + Xen

Hej med jer

Jeg ville høre om der er nogle af jer der har fået ovenstående løsning til
at spille.

Problemstillingen er denne:

Lenny kommer med en 2.6.26-2 kerne men deri er der ikke understøttelse for
den HD controller der er i en r410. Den umiddelbare løsning er at bruge en
backports kerne, version 2.6.30-bpo.2 og lenny kører fint. Der er bare
desværre ikke lavet nogle backport xen kerne så der er jeg lige vidt.

Jeg har forsøgt forskellige kombinationer af kerner og patches og det
tætteste jeg er kommet er en 2.6.31.5 kerne med xen-patches-2.6.31-7 fra
gentoo, loade config fra backportskernen og tilvælge Xen og dom0. Dette
virker næsten, det eneste der er underligt er mangel på vlan modulet, som
jeg ikke kan komme til at kompilere af en eller anden årsag.

Så inden jeg kaster mig videre over forskellige muligheder ville jeg lige
høre om nogle af jer kloge hoveder har prøvet dette setup og hvordan i har
løst det :)

På forhånd mange tak,

/Dennis

Follow ups