Re: Dell PE r410 + Debian Lenny + Xen

    Dennis> Hej med jer Jeg ville høre om der er nogle af jer der har
    Dennis> fået ovenstående løsning til at spille.

    Dennis> Problemstillingen er denne:

    Dennis> Lenny kommer med en 2.6.26-2 kerne men deri er der ikke
    Dennis> understøttelse for den HD controller der er i en r410. Den
    Dennis> umiddelbare løsning er at bruge en backports kerne, version
    Dennis> 2.6.30-bpo.2 og lenny kører fint. Der er bare desværre ikke
    Dennis> lavet nogle backport xen kerne så der er jeg lige vidt.

    Dennis> Jeg har forsøgt forskellige kombinationer af kerner og
    Dennis> patches og det tætteste jeg er kommet er en 2.6.31.5 kerne
> [...]

    Hej

Det dur gør er at hente disse:

ftp://ftp.kernel.org/pub/linux/kernel/v2.6/linux-2.6.31.5.tar.bz2
http://gentoo-xen-kernel.googlecode.com/files/xen-patches-2.6.31-7.tar.bz2

og patcher kernen med xen patchset'et

Derefter konfigurerer du kernen så den passer med din hardware og de
features du har brug for inkl. 802.1q og xen

Derefter bygger du

DIt problem er muligvis fordi nogle options har ændret navn i forhold
til backports kernens config

Jeg har snuppet noget archlinux kerne config...og det ser fint ud til at
jeg får et vlan.ko modul

Så find på noget eller prøv at snup kerne konfiguration fra debian
unstable og tilføj de options du vil have og prøv en gang til

Mvh
Hasse