Hvid skærm under installation af Xubuntu

Hej NG
Jeg forsøger at installere xubuntu 9.10 på en (ca. 7-9 år gammel) VIA C3 Samuel II Core baseret flytbar/tabletop (en laptop uden internt batteri) Har både i386 og alternative CD'er, men uanset hvilken jeg booter fra går der noget galt efter at have valgt install fra bootmenuen og maskinen ender med flimrende hvid skrærm. Jeg tænker at det måske er fordi der skiftes skærm-mode eller lign. når man har truffet sit valg i bootmenuen...
-Men jeg ved det ikke, ej heller hvad jeg gør for at komme videre.

--
Med venlig hilsen
//Zmit

Follow ups