Re: Hvid skærm under installation af Xubuntu

Michael Schmidt wrote:
> Hej NG
> Jeg forsøger at installere xubuntu 9.10 på en (ca. 7-9 år gammel) VIA C3
> Samuel II Core baseret flytbar/tabletop (en laptop uden internt batteri)
> Har både i386 og alternative CD'er, men uanset hvilken jeg booter fra
> går der noget galt efter at have valgt install fra bootmenuen og
> maskinen ender med flimrende hvid skrærm.
> Jeg tænker at det måske er fordi der skiftes skærm-mode eller lign. når
> man har truffet sit valg i bootmenuen...
> -Men jeg ved det ikke, ej heller hvad jeg gør for at komme videre.

Jeg har en gammel Via C3 533MHz (uden blæser :-) - jeg ved ikke om det
er en Samuel II Core.
Her var jeg nødt til at opgive at få noget nyere end SuSE 10.0 ind.
Alle nyere SuSE fejlede præcis, som du beskriver, efter valg af
"install" - og jeg fandt aldrig en fungerende løsning.

Jeg endte med at leve med SuSE 10.0

Med venlig hilsen
Martin Berg