כמה עובדות

האם מישהו מכם באמת ניסה להתקין את Ubuntu Netbook 10.10 על הנטבוק שלו?

אני מדבר על איך שזה נראה מהצד של משתמש רגיל. משתמש של חלונות שעדיין לא טעם
מהלינוקס.
בואו ניקח את ההתקנה. יש משפטים שעדיין לא מתורגמים. יכול להיות מצב שמשתמש
נדלק על הרעיון של תוכנה חינמית אבל(!) אין לו שמץ של מושג באנגלית. מילה או
שתיים הבלבלו אותו במיוחד כשמדובר בחלק הכי חשוב שזה ההתקנה עצמה. זה הפנים של
המערכת. במקרא והוא לא יאהב את הפנים, האופי כבר לא יעניין אותו. הרושם הראשוני
הוא חלק מאד חשוב מהיכרות עם המערכת שנמצאת רחוק מלהיות מולשמת. אל תשכחו
שמשתמשי iPhone יתבאסו ויעזבו כשיבינו שאין אפשרות להתקין את הiTunes על
האובונטו. תוכנה אחד יכולה לעשות את כל ההבדל. בזמן שההתקנה לא תהיה מספיק
ידידותית לבן אדם, הוא יעדיף לחזור לחלונות עוד לפני שיגלה שחלק גדול מהתוכנות
שהוא רגיל להשתמש בהם ביום יום לא פועלות.

נחזור לנושא. Ubuntu Netbook 10.10. מיד אחרי ההתקנה אנחנו מגלים שמהירות תגובה
של ה-GUI איטי ברמות מטורפות. פתיחה של כל תוכנה יכולה לקחת 5-20 שניות. חוץ
מזה שה-UNITY עצמו מתחיל לאכול 100% מהמעבד כשאתה רק מניח עכבר על אחד
האייקונים שמיועדים בפנאל.
נושא של תרגום. אחרי ההתקנה צריך להתחבר לאינטרנט כדי לסתיים ת'התקנה של תרגום.
קופצת הודעה עם הרבה כפתורים בלי אפשרות לבחור אף אחד מהשפות. (כן, זה בדיוק מה
שזה). עד כה כל התפריטים באנגלית. בשלב זה (שלב אחרי ההתקנה) משתמש מקבל מערכת
איטית במיוחד, חצי מתורגמת (בלי אפשרות לשים תמיכה מלאה של עברית), וכמובן בלי
אפשרות להתחבר לאינטרנט דרך אינטרנט של כבלים (עם צורך בחייגן). חייגן. זה נושא
שאפשר לדבר אליו בלי סוף. במקרא ומשתמש יצליח להוריד אותו, הוא  לא יעשה את
העבודה כי הוא מלא בבאגים (אני מנסה לפתור ת'נושא בעזרת חייגן שאני מייצר שאמור
לעבוד עם כל הספקי אינטרנט בארץ). אני מאמין שקובץ .sh לא פחות ולא יותר סתם
"קובץ של מערכת שאי אפשר לפתוח"  בעיניי המשתמש. זה תיאור של חלק קטן מהדברים
שמשתמש ממוצע יכול להתקע בהם בזמן שירצה לנסות את המערכת הפעלה "החדשנית"
ו-"הרבה יותר טובה" מחלונות. אני לא נגד לינוקס, אני פשוט לא רוצה שהרושם
הראשוני של האנשים במדינה שאנחנו חיים בה, יהיה גרוע שהם בחיים לא יחזירו אותה.
בנוסף לכל, הם גם יגידו לכל החברים\משפחה שהמערכת לא שווה כלום.

תודה.