ubuntu-manual team mailing list archive

Re: (Czech) tag \application

AKTUALIZACE EtherPadu

*názvy aplikací*
Pokud najdete název aplikace, který není obklopen tagem \application (nebo
\commandlineapp), nebo jen nějakou špatnou náhradou, jako \emph. Uzavřete
jej, prosím, do tagu \application (nebo \commandlineapp) a název přidejte do
seznamu níže.
Tento seznam poslouží jako základ pro kontrolu těchto tagů jak pro českou,
tak i anglickou verzi manuálu.

*názvy aplikací II - formátování*
Vzhledem k tomu, že čeština slova skloňuje, mohou se vyskytnout případy, kdy
do tagu \application budete potřebovat uzavřít název aplikace v jiném, než
prvním pádu. Pro tyto případy jsem s Kevinem domluvil úpravu tagu
\application a \commandlineapp, aby se v indexu neopakovala stejná aplikace,
jen ohnutá podle jiného pádu.
Úprava je velice snadná - Pokud chceme použít název aplikace v jiném, než
prvním pádu, stačí tagu přidat název aplikace v prvním pádu do HRANATÝCH
závorek jako první parametr (ten se objeví v indexu). Ohnutý tvar názvu (ten
se objeví v textu) vložíme klasicky do SLOŽENÝCH závorek jako vždycky.
Příklady:

> Pomocí \application[Writer]{Writeru}.
> Pomocí \application[Centrum softwaru pro Ubuntu]{Centra softwaru pro
> Ubuntu}.
> Použijte \application{Centrum softwaru pro Ubuntu}.

*Stejné vylepšení platí i pro tag \commandlineapp, který v indexu označí
aplikace pro příkazovou řádku.*

---
S pozdravem Martin Lukeš
P.S.: Prosím, ponechte historii komunikace.