elementary-l10n-sv team mailing list archive

Rensat upp i översättningsdokumentet

Hej, allihopa!

Jag tänkte bara nämna att jag nu har rensat upp i översättningsdokumentet[1], så att alla översättningar nu kommer på endast en sida, istället för en sida för varje bokstav. Jag tror att detta gör att man faktiskt vill använda dokumentet samt drar ner komplexiteten. För att sortera listan så väljer man en ruta som finns i kolumn A => Går in i Data-menyn => Sortera efter kolumn A (det är möjligt att menyn och menyvalet heter något annat på svenska då jag kör på engelska).

Det finns nu även en kolumn för kommentarer om det skulle behövas. Alla gamla diskussioner är nu borta och har nu en egen flik. Jag tycker dock inte att diskussioner skall hållas i dokumentet, utan funderar på att ta bort den. Vad tycker ni?

Det finns även en översättning som jag skulle vilja att vi blir enhetliga med: skall *playlist* översättas som /spelningslista/ eller /spellista/? Jag lutar själv mot /spellista/. Någon som har någon invändning?

Hoppas ni alla har haft en förträfflig sommar! :-)

/Marcus Lundgren

[1] https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0As154qJkB7KpdERleXRHZnVZRV9NSktYVUMzWU1YSmc