jfl-developers team mailing list archive

Re: Bespreking blueprint: brainstorm

Hoi Dooitze & alle anderen,

Ik antwoord in het Nederlands, want ik dacht dat we dat iig voorlopig
als voertaal hadden gekozen.

Dooitze de Jong schreef op wo 18-05-2011 om 19:13 [+0200]:
>         How are classes given at the moment?
> Classes in the international Ubuntu community through IRC in
> combination with lernid.
> In the Ubuntu Netherlands Ubuntu-NL-Mwanzo decided to stop recommend
> lernid, because it isn't very stable.
Beide gebruiken IRC, evt. i.c.m. de standaard web chat. Daarnaast wordt
er een wiki gebruikt om informatie over de workshops te plannen. Verder
is er nog een loco directory en zijn er verschillende google calendar's
met informatie, die overigens allemaal handmatig geupdate moeten worden.

>         Are there problems with the current method?
> There are no problems with IRC as far as I know. IRC has less
> functions than XMPP.
> Lernid is currently a little bit unstable, so yes it is.
Lernid is inderdaad vaker onbruikbaar dan dat het wel draait is mijn
ervaring. Een probleem is dat het vrij veel handmatige handelingen
vereist, zoals de juiste mensen rechten geven in verschillende kanalen
en wiki + loco directory en google calendar's bijgewerkt houden.

>         Which features are requested by teachers?
> We have to do a survey to know answer that question
Mijn ervaring is beperkt tot de Pythoncursus, maar toch kan ik best wat
dingen noemen. Ten eerste is het prettig om iets als typewith.me te
hebben, en dat zou misschien uitgebreid kunnen worden met de functie dat
het mogelijk is live mee te kijken met wat in een terminalvenster wordt
ingetypt. Ten tweede zou het me handig lijken als er aan het eind van de
les een overzicht komt met daarin links naar de logs en de gebruikte
typewith.me's (o.i.d.), evt. omgezet naar een paste.ubuntu.com linkje
o.i.d.

>         Are there any problems for users who want to join a class?
> I don't think so.
Ik denk het wel, IRC is lastig toegankelijk voor de gemiddelde gebruiker
en de huidige webchats kunnen gebruiksvriendelijker. (Bijv. de optie
kanalen kan weg.)

>         Are there repetitive commands, things, that can be automated?
> Why would we? Could you give more details?
Ik heb hierboven al alle kalenders etc. updaten genoemd, het toewijzen
van rechten, en een deel van de documentatie (logs + gebruikte bestanden
+ gebruikte typewith.me achtige dingen) genereren. Daarnaast kunnen best
een aantal IRC commando's worden geautomatiseerd als kick/ban en
voice/unvoice voor tijdens de les.

--
Marten de Vries