jfl-developers team mailing list archive

Re: [Jfl-maintainers] Bespreking blueprints: Communication & Accessibility

Hoi Dooitze, *,

Dooitze de Jong schreef op di 07-06-2011 om 19:31 [+0200]:
> Hallo,
>
> Offtopic:
> Ik was de laatste tijd nogal inactief, vanwege examens.
> Hannie welcome to the club . Ik ben blij dat we er een nieuwe
> ontwikkelaar bij hebben.
+1 :D

> Ontopic:
> Ik denk dat we libtelepathy moeten gebruiken als achterliggende
> library. Met een aantal aanpassingen zou het mogelijk moeten zijn om
> slides te sturen omdat libtelepathy ook al bureaublad delen
> ondersteund. Tenminste via het XMPP protocol.
Ik denk niet dat dat de simpelste methode is, omdat het nogal wat van de
XMPP-client eist. Ook kunnen we dan niet lernid-compatible zijn (lernid
is weer actief), want dat gebruikt IRC. Daarnaast betekent IRC gebruiken
ook een geleidelijke overstap.

Mijn voorstel:
We proberen het zo te implementeren dat het netwerk aanpassen een
kwestie is van een paar instellingen, zodat het zowel over IRC als XMPP
kan werken. Dingen als afbeeldingen/slides versturen kunnen dan via een
webservertje met daarop afbeeldingen, waarvan de links worden verspreid
via het netwerk. Dat is waarschijnlijk simpeler.

> De link die Ronnie aangaf is interessant maar ik zou toch liever
> telepathy gebruiken omdat telepathy veel verder is in de dingen die we
> willen gebruiken. Het lijkt me ook behoorlijk log omdat er gebruik
> wordt gemaakt van APIs op het internet.
Voorlopig idd libtelepathy/ aanhouden, hoewel het wel het in de gaten
houden waard is :)

Groet,
--
Marten de Vries