jfl-developers team mailing list archive

Re: Vergaderen

Hoi Hannie, *,

Hannie schreef op do 30-06-2011 om 17:31 [+0200]:

> Ik heb hier geen bezwaar tegen, alleen is het op dit moment zo dat jij
> de enige bent met voldoende technische kennis. Ik ben nog maar een
> beginneling en Leoquant gaf aan ook geen techneut te zijn.
Met ontwikkelen bedoel ik ook dat we bijv. de gebruikersinterface
ontwerpen.

> Die "vooruitgang t.o.v. huidige systeem" mag je op de vergadering die ik
> zal plannen uitleggen.

Alvast even kortweg:
- de gebruiker hoeft geen IRC-kennis te hebben
-- webchat lost dat deels op, maar vereist nog steeds kennis over
kanalen en gebruikt Java -> ik vermoed dat de toegankelijkheid niet
geweldig is.
-- Lernid lost dat ook op, maar vereist installatie.

- Een pagina gebouwd voor lessen kan heel makkelijk extra functies
krijgen. Denk aan links automatisch openen in een kader, een kader met
de agenda (gewoon de wikipagina, zeg maar), vragen verzamelen op een
centrale plaats, etc.

> Ik zal Tornado eens bekijken om te weten wat het precies is, dat praat
> later wat gemakkelijker.
Ik zal binnenkort mijn 'testcode' online zetten...

> Goed, dat wordt dan een vergadering met z'n drieën (tenzij Dooitze weer
> wat tijd heeft in de nabije toekomst). Aangezien het om zo een klein
> groepje gaat kunnen we op ubuntu-nl-mwanzo wel een datum afspreken. 's
> Middags zijn jij, leo en ik vaak aanwezig.
idd