Re: Hardware-indk�jledning �

Jesper Monsted wrote:

> Det er sket med både K6 og K6-2 (har hørt om og set maskiner fra 166mhz
> og op der laver det).

Enten er der store variationer i AMD's produktion, men de 2 AMD'er
jeg selv har og SSLUG's kører ganske stabilt i døgndrift.

Men har du prøvet at sætte ekstern clock til det samme som
Intel's Pentium (kun 66MHz) ?
En del bundkort får netop problemer nå hastigheden nærmer sig
de 100MHz, også blandt færdigtsamlede .

> Det er det altid, men AMD-processorerne er overclockede når man køber dem
> (er presset til det yderste) hvor intels er mere konservativt sat så de
> ikke får problemer.

Da jeg fik den første AMD (K6-266 i lav effekt teknologi) virkede
den bestemt ikke overclocked/presset som standard. Under linux
var den faktisk behagelig "kølig" at anvende, og kunne køre ganske
stabilt med de 290MHz som bundkortet tillod (83x3.5 fremfor 66x4)
Tidligere modeller havde problemer med varme, da de anvendte en
anden teknologi (og spænding). Siden er det kommet K6-2'er mv. med
højere hastigheder, så måske de er blevet noget varmere igen.

--
mvh Frank Damgaard  frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx |fido  2:236/15.2