Re: Sammenligning af distributioner

On Wed, 2 Jun 1999, Anders S. Johansen wrote:

> Ud fra resten af det du skriver, burde du undersøge
> Debian-distributionen. Den er for de reneste rene, og har visse tekniske
> fordele fremfor Red Hat og de andre RPM baserede distroer, da deres DEB
> format kan et par tricks, som kan være til glæde for den pilfingerede
> bruger, der ønsker at custumize og udvide sit system.

Vi har haft diskussionen omkring .deb og .rpm oppe her før. Konklusionen,
som jeg har opfattet det hidtil, var at rpm havde alle deb features, plus
et par stykker til. (HVIS altså jeg husker korrekt. F.eks. har rpm
mulighed for at verificere filerne efter installation, vha. md5
checksumme.)

Kan du ikke fortælle hvad der gør deb bedre for pilfingre? (Jeg ved det
ikke, men vil gerne vide det).

> Jeg ville gerne skrive mere, men *puha* jeg er *pyh* helt udmattet af at
> *stønne* skrive en større artikel om emnet til et dansk EDB-blad. :) Gå
> efter pingvinen....

Hvis det er alt om Linux vil jeg bare indskyde at jeg sjældent er blevet
mere skuffet over AOD[1] end med deres første udgave af Alt Om Linux. En
*tynd* kop te. Til 59.50 eller hvad det er. Man kan godt forstå at de
pakker det ind i plastik.

Mads

[1] Og, det siger ikke så lidt!

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
  7)  Sacrifice a small animal for Good Luck

 (step 7 of 8 in configuring the Open Source Global File System for Linux)