Re: Delphi?

Jan <jana@xxxxxxxxxxxxxxxxx> wrote:

[glade]

> Jeg saa paa det for en maaned siden, og det ser fornuftigt
> ud. Konceptet er lidt overraskende til begynde med, men ikke dumt -
> enhver kontrol man dropper paa sit nye vindue vil udfylde det! Ideen
> er at man skal begynde med et 'gitter', som deler vinduet i celler,
> foerst paa den ene led og saa paa den anden. Paa den maade behoever
> man ikke at bokse med at lave felter og knapper den samme
> stoerrelse.

Det er ganske indlysende for mig at bruge dette system med inddeling i
hierarkiske bokse. Det betyder også, at vinduet kan resizes og stadig
se fornuftigt ud, uden ekstra programmeringsarbejde. Denne opbygning
har i øvrigt været anvendt i alle de GUI toolkits, jeg har brugt under
Linux og AmigaOS.

Da jeg blev sat til at bruge Delphi (3) i et kursus, var jeg enormt
frustreret over ikke at kunne få knapperne præcis, som jeg ønskede -
fordi alt tilsyneladende bare blev lagt ud i samme plan. At kurset
handlede om at lave gode grænseflader gjorde ikke denne frustration
mindre.

Denne tråd skal vist et andet sted hen, men hvor?

--
Regards, Anders                         If a Microsoft product
(address is valid)                      fails, who do you sue?