Unødigt brug af swap med kerne 2.4.5

Hej, jeg har installeret 2.4.5 kernen på min Debian distribution (Der
før hen kørte 2.2.19). Problemet er nu at maskinen nu swapper unødigt
meget (hvilket kun sker med 2.4.5 kernen og ikke med 2.2.19).
Det virker som om at kernen ser swap som noget der skal bruges på lige
fod med det fysiske ram, og derfor skal swap bare bruges til et eller
andet.
Det skal lige siges at maskinen har 192mb fysisk ram og 120mb swap.
Efter at maskinen har kørt i få dage med standard programmer (kde2,
xemacs+gnus, licq, netscape osv) har den brugt de 120mb swap fuld ud,
samtidig med at den bruger 100-160mb på buffers og filcache (ifølge
top).
Som sagt virker det som om at kernel vælger at opfatte swap ligesom
almindelig ram, men er der ikke en måde hvorpå man kan fortælle den at
den kun skal bruge swap hvis den er ved at løbe tør for fysisk ram ?
Det er lidt kedeligt hvis alle ens programmer bliver swappet ned på
disken fordi der er plads, så kernen kan bruge hele den fysiske ram
til buffers og swap.

Mvh. Rune Olsen

--
/"\