Re: Fordele og ulemper ved Emacs hhv ViM? (var [TEKNIK] Emacs 21.1)

On Mon, 22 Oct 2001 23:48:35 +0200 Peter Makholm <peter@xxxxxxxxxxx>
[snip]

> Der hvor der først er forskelle det er når man vil andet en simpel
> tekstredigering. Emacs har et naturligt indlejret turing-komplet
> komandosprog. Dette gør Emacs langt mere udvidbar og fleksibel. Det er
> dog også grunden til at emacs koster flere resourcer end vi.

du glemmer den detalje at emacs bruger ram buffer hvorimod vim benytter
sig af harddisk buffer hvis filen bliver ret stor.

Vim kan via makroer, script i alverdens scriptsprog og andet udvides til
at kunne stort set alt - ja jeg har både set vi brygge kaffe og spille
tetris, lege mailklient og compile kode....og det kunne gøres på samme
tid.

Kim Schulz (en vim fan som kun lige er begyndt at se alle mulighederne i
vim)
--
           http://www.schulz.dk - En nørds bekendelser!
   Nørdesnak, attitude  og alverdens usexede nyheder for nørder