Re: Karakterer? Was: Re: [TEKNIK] aendre mount options paa en disc...

On Sat, Dec 08, 2001 at 00:29:11 +0100, Kim Schulz wrote:

> er et tal et tegn? et tegn på hva :o)

slå det op i ordbogen. (den gamle)
Og tal er ikke tegn, f.eks. er 3117 et tal.
Men du tænker måske på ciffer ?
ciffer og bogstaver er tegn. (og andre specialtegn)

> Jeg kan bedre lide karakterer.

tja smag og behag. Når man ved hvordan den er fremkommet
i fejloversættelse, så bruger jeg det ikke.

> Den diskussion har vi haft før! Dengang var det bare hacker vs. cracker.
> Koklusionen er at man må bøje sig for flertallet i denne sammenhæng (det
> er i hvert fald sådan det virker for Dansk Sprognævn - sådan ser jeg dem
> i hvert fald)

Men de henviser blot til nudansk ordbog ?!....

jeg vil dog forbeholde mig ret til at bruge det sprog jeg syntes
lyder bedst. Der er jo også folk der hellere bruger
 "aa" i stedet for "å", det er faktisk ved at blive mode
igen for diverse bynavne.