Re: /home på flere diske

On Fri, Apr 26, 2002 at 03:22:36PM +0200, Jesper Lund wrote:
> Hvis man laver raid0 på 2 diske, og den ene ryger, har man også mistet
> den anden. Det vil sige at med 2 diske, er der 2*(mulighed for at en
> disk ryger). Er det ikke dobbelt risiko ? Eller er vi igang med at
> kløve ord her ? ;)
Den holder ikke... Hvis der er 75% chance for at en disk ryger inden for
en dag, så har du ikke lige pludselig 150% chance for at en disk ryger,
bare fordi du har to diske istedet for en :-)

Men jo, vi er nok ved at kløve ord...

> Det skal næste komme an på en prøve, jeg har et test setup stående på
> jobbet, prøver på mandag.
Okey... Det bliver interressant at høre hvordan det gik, men jeg er ret
skeptisk :-)