Apache m. ~100 req/s

Vores Apache har det skidt.
I grumme perioder kommer der op mod 100 request i sekundet. Der er enormt
mange samtidige brugere, så jeg har været tvunget til at sætte MaxClients
højt, og KeepAliveTimeout meget lavt.
Det hjalp i en periode, men nu er grænsen ved at være nået igen. Problemet
er de mange processer som Apache spawner. Så gode dyr er rådne!

Apache-serveren benyttes til at serve statisk indhold, til php og til at
forwarde requests til en Tomcat Servlet Engine.

Jeg har overvejet følgende konfiguration, hvor Tux server statisk indhold og
forwarder forespørgsler på dynamisk indhold til Apache og evt. Tomcat:

KLIENT <---> TUX <---> APACHE <---> TOMCAT

Men vil Tux optræde som een klient i forhold til Apache, og dermed nedbringe
antallet af processer?
Eller skal man vælge en helt anden løsning?
Kan Tux evt. afvikle PHP?
Andre ideer?

Alt tips modtages med kyshånd.

--