Re: galeon og nfs lock

Henrik Christian Grove <grove@xxxxxxxx> writes:

> Her kan man allerede se på versionsnummeret at der er noget der ikke er
> som det skal være. En lille smule søgning afslører at den rigtige pakke
> i Woody hedder nfs-user-server (der er også en nfs-kernel-server). Den
> må jeg se at få udskiftet, men det tør jeg ikke gøre hjemmefra, så det
> bliver ikke i dag.

Men det hjalp ikke en meter.

Til gengæld hjalp det at tjekke kernekonfigureringen. Hjælpen til "NFS
server support" siger nemlig "... you can use the self-contained user
space program nfsd, in which case you should say N here, ...". Jeg havde
sagt ja, sandsynligvis fordi jeg mente at vide hvad "NFS server support"
handler om.

Det åbnede så to muligheder:
1. apt-get install nfs-kernel-server og
2. Oversæt en ny kerne og genstart serveren.

Det er ikke svært at prioritere mellem de to muligheder. Både et "hvad
går hurtigst"-, et oppetids- og et "forstyr ikke
windowsbrugerne"-argument, siger at løsning 1 skal forsøges først. Som
sagt så gjort... 1 minut senere (de 30 sekunder gik med at gå op i
serverrummet) spillede fillåsning over NFS.

Måske skulle man indsende en lap til kerne(dokumentatione)n, der
forklarer at man risikerer at ødelægge user-space NFS-serverens
muligheder for fillåsning ved at slå understøttelse for kerne-space
NFS-serveren til?

Hanne prøv at spørge jeres sysadm.'er om de gør det samme.

.Henrik

--
"Done. For future reference - don't anybody else try to send patches as
vi scripts, please. Yes, it's manly, but let's face it, so is