Re: MySQL ignorerer indstillinger i my.cnf...

> God dag Niklas,
>
> Tirsdag den 4. februar 2003 15:44 kvad du:

> Ja.

Är du säker, ala service mysql restart (efter att du har uppdaterat my.cnf)?
Kan du testa att restarta mysqld (igen) och berätta hur den var restartad?

> Der er faktisk hele 3, lige så snart computeren er startet.

Vad menar du, kör du 3 forskellige mysqld?

> Alt virker når jeg angiver parametre fra kommandolinjen.

Ok, det betyder ju så att MySQL har support för det, vilket är ju ett bra
tecken. Jag testade det precis på en MySQL 4.0.9 box utan problem (i
my.cnf), men bara efter en restart av mysqld.

> Hilsen Johnny :o)

Niklas
-------